POTRZEBUJĘ INFORMACJI

Wszystko o tym motocyklu.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

POTRZEBUJĘ INFORMACJI

Post autor: Gacek »

Jak w temacie
szukam info na temat :
Pomiar ciśnienia oleju jak pomierzyć zdiagnozować poszczególne obiegi dla xt 600 3tb 08.94 r.
Tylny amortyzator nie bardzo wiem jak to ugryźć zalecana co 20 kkm wymiana oleju :mrgreen: zupełnie nie rozumiem w jaki sposób dobijają do tego cisnienie .
Szukam tez opisu sutecznej procedury postępowania przy malowaniu plastików.
Będę ogromnie wdzięczny za wszelkie informacje na wymienione tematy którymi ktoś się zechce ze mną podzielić .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Trampek
Po kostki w błocie
Posty: 228
Rejestracja: 28 cze 2010, 14:22
Lokalizacja: Rabka/ Szczecin

Re: POTRZEBUJĘ INFORMACJI

Post autor: Trampek »

Takie coś znalazłem u faszystów
Ciśnienie oleju powinno być zgodnie z instrukcją na 1300 obr / min (w stanie spoczynku), co najmniej 0,13 bar.
Jest nawet opis ja zmierzyć ciśnienie bez zegara :shock:
Kiedyś 2KF, długo nic, potem 4GV, 5CH a tera znów nic
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: POTRZEBUJĘ INFORMACJI

Post autor: Gacek »

Trampek mozesz podac link ? masz jakieś sugestie gdzie lepiej podpiać manometr w głowicy czy na filtrze pierwszy obieg ? i gdzie drugi na wężu do zbiornika zamykając przepływ oliwy do zbiornika ? czy może w innym miejscu ? jak silnik jest rozgrzany i pochylę moto na stopce słychać dziwny odgłos w okolicy kosza sprzegłowego .Zamierzam przejsc na full syntetyk wiec chciał bym to przemierzyć jeszcze na mineralu zanim wymienię oliwę i zimering olejowy na wał .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
qpa
Po ośki w błocie
Posty: 888
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31

Re: POTRZEBUJĘ INFORMACJI

Post autor: qpa »

w domowych warunkach dorabia się srubkę do filtra oleju z jakimś tam otworem + wężyk igielitowy i przy zadanych obrotach ma być poziom oleju od do, nie moge znaleźć w której serwisówce to było ale na bank od xt jakiegoś starszego.
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2496
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: POTRZEBUJĘ INFORMACJI

Post autor: Pawlo »

Gacek pisze:Szukam tez opisu sutecznej procedury postępowania przy malowaniu plastików.
Gacek, wiesz mniej więcej o co chodzi w malowaniu? :) Trzeba na idealną gładź zetrzeć powierzchnię, oczywiście odtłuszczenie, następnie dajesz podkład do plastików - i to jedyna różnica czym się różni malowanie plastików ;) Ja u siebie musiałem dać jeszcze szpachle natryskową na podkład, bo plastiki były w tragicznym stanie, tzn. po odklejeniu naklejek dalej były ranty po nich mimo długiego tarcia papierkiem. Jeśli dajesz szpachle to znowu trzeba trzeć na równo, u mnie miejscami dotarłem aż do podkładu. Ale jeśli nie masz styranych plastików (jakieś wżery, góry, dołki itp.) to sobie szpachle odpuść. Jej wada jest taka, że jak moto oberwie np. kamieniem to od razu zostaje piękny ślad do gołego plastiku. Po starciu szpachli zaś odtłuszczenie i malowałem już tylko bazą z utwardzaczem, kilka warstw wg uznania :P A na to już tylko naklejki. Najważniejsze to dobrze wygładzona i odtłuszczona powierzchnia, no i odpuść sobie malowanie sprayem, sprayem można psiknąć podkład, bo takiego podkładu to nawet nie dostaniesz do pistoletu. No i co chcesz jeszcze wiedzieć? :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: POTRZEBUJĘ INFORMACJI

Post autor: Gacek »

Moze powiem jak to robiłem 2 latka temu - wydarłem wszystko do golasa 9 w niektórych miejscach jednak przetarłem delikatnie się do włókienek .Następnie wszystko odtłuściłem benzyną wyschło prysnąłem takim podkładem Motip primary . jak wszystko wyschło delikatnie dojechałem to papierkiem wodnym ( nie pamiętam już granulacji ) całość potraktowałem wodą a potem benzyną.Następnie naniosłem ( niestety spray ) akryl i tu miałem małego zonka poniewarz na niektórych elementach farba zaczełą się falbanić .W tym momencie straciłem pewnosc co do tego co miałem na pastikach bo nie umiałem rzetelnie określić czy ta warstwa na plastikach taka błyszczaca to była farba czy plastik :mrgreen: .Od tego momentu ropoczoł sie swojego rodzaju horror bo wymiekłem delikatnie bo sporo czasu poswieciłem aby to wszystko rzetelnie przygotować a tu taki zonk :oops: . Miałem delikatnie dosyć tego już wiec podeszłem do sprawy w ten sposób ze miejsca gdzie sie sfalbaniło potraktowałem drobnym papierem naniosłem ponownie podkład tylko w tych miejscach gdzie wystąpiły falbany potem wszystko ponownie doprowadziłem papierem do jako takiej równości odtłusciłem i prysnołem ponownie bazą .Jako ze był mat wyszło nawet nieżle .Problemy rozpoczeły się niestety w chwili kiedy pojawiły się pierwsze rysy ( normalne dla tych warunków eksploatacji tych sprzetów ) przy próbach mycia myjką ciśnieniowa od tych rysek zaczeła miejscami rwać się małymi kawałkami powłoka .Kolega teteka wspomniał kiedyś cos o wygrzewaniu plastików :mrgreen: niestety opisał to tyle ze jakby nie pokoleji poprosiłem o korektę niestety się nie doczekałem odpowiedzi . Nie bardzo wiem jak teraz zadziałać aby było skutecznie.
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2496
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: POTRZEBUJĘ INFORMACJI

Post autor: Pawlo »

Czyli zrobiłeś dwa błędy - podkład nie do plastików i baza w sprayu ;)
Co do tarcia papierem podkładu, ja nigdy tego nie robiłem, wolę spolerować pastą tylko ostateczną warstwę - to wystarcza. Kup naprawdę porządny podkład do plastików i jak będziesz malował kładź dużo cienkich warstw, a zapomnisz o odpryskach. Musisz znaleźć jeszcze dobrą mieszalnie farb, żeby nie wcisnęli ci lakieru rozcieńczonego ile się da albo wymieszanego już z utwardzaczem. Jeśli chodzi o opalarkę to trzeba bardzo delikatnie, za mocno się nagrzeje i zaraz albo się zniekształca plastik albo traci na właściwościach, ale jest to dobre jak ktoś ma kilka głębokich rys np. po szlifie na kamieniach. Ale to i tak cię nie ratuje, bo masz już starty plastik do włókien, a poza tym ta metoda sprawdza się tylko na fabrycznie niemalowanych plastikach, a z tego co widziałem to w XT plastiki są chyba malowane, ale pewności nie mam. Łatwo to poznać po tym jak trzesz papierem to powinien zmieniać się kolor, jak się nie zmienia tzn. że cały plastik jest w jednym kolorze.
No i mam nadzieję, że używałeś benzynę ekstrakcyjną? A nie zwykłą :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
Trampek
Po kostki w błocie
Posty: 228
Rejestracja: 28 cze 2010, 14:22
Lokalizacja: Rabka/ Szczecin

Re: POTRZEBUJĘ INFORMACJI

Post autor: Trampek »

opis smarowania ale po faszystowsku u ziomków w germani
http://www.xt600.de/xt_werkstatt/_speci ... /index.htm
był tam link do innej strony gdzie jest opisane sprawdzanie ciśnienia
http://www.moppedcafe.de/oel.htm#oel
Kiedyś 2KF, długo nic, potem 4GV, 5CH a tera znów nic
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: POTRZEBUJĘ INFORMACJI

Post autor: Gacek »

Trampek wielkie dzieki :D naprawdę nie pomyślałem ze to takie banalne :mrgreen: ( już się przymierzałem do adaptacji manometra ) Problem tylko polega na tym ze nie mam obrotomierza :( bedę chyba musiał policzyć ilość pukniec w tłumnik na minutę i przeliczyc obroty :lol: .
Jestem ciekawy czy drugi obieg tez dam radę w taki sposób zmierzyc nie robiąc sobie kompieli olejowej :lol:
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Trampek
Po kostki w błocie
Posty: 228
Rejestracja: 28 cze 2010, 14:22
Lokalizacja: Rabka/ Szczecin

Re: POTRZEBUJĘ INFORMACJI

Post autor: Trampek »

Drugi obieg to może byś ciężko zmierzyć ale on nie jest już tak ważny bo co prawda smaruje skrzynię biegów i sprzęgło ale głównym jego zadaniem jest zebranie oleju z dna karteru i dostarczenie go do zbiornika.
Co do ciśnienia to w manualu do TTR znalazłem taki cóś

http://img153.imageshack.us/img153/5412/olej.jpg
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2011, 14:40 przez terenowiecc, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem link ;)
Kiedyś 2KF, długo nic, potem 4GV, 5CH a tera znów nic
ODPOWIEDZ