Strona 8 z 9

Re: Mała prędkość maksymalna

: 13 cze 2012, 14:06
autor: DaRo
W zeszłym sezonie śmigałem Yamahą FZR 600 i w niej było inne przełożenie a mianowicie 15/49. Jeździło się całkiem fajnie do czasu gdy wymieniłem napęd na oryginał czyli 15/46. Od razu odczułem spadek elastyczności oraz gorsze przyspieszenie! Teraz do XT planuje dać na tył te 47 ząbków!

Re: Mała prędkość maksymalna

: 13 cze 2012, 15:33
autor: ArturS
Zastanawia mnie skąd taka różnica w przełożeniach:
Yamaha XT 600 E H 3TB, 1991r. 15/45-106 ogn.
Yamaha XT 600 K H 3TB, 1991r. 15/39-102 ogn.

U siebie mam 15/45. Znajomy stwierdził, że na 100% ma u siebie 15/39 (3AJ '88).
DaRo pisze:W zeszłym sezonie śmigałem Yamahą FZR 600 i w niej było inne przełożenie a mianowicie 15/49. Jeździło się całkiem fajnie do czasu gdy wymieniłem napęd na oryginał czyli 15/46. Od razu odczułem spadek elastyczności oraz gorsze przyspieszenie! Teraz do XT planuje dać na tył te 47 ząbków!
Zmieścisz na oryginalnym łańcuchu? U mnie na bank nie wejdzie, dlatego będę motał przednią zębatkę na 14.

Re: Mała prędkość maksymalna

: 13 cze 2012, 19:52
autor: terenowiecc
U siebie mam 14/39 i jest idealnie jak dla mnie, na 15/39 była za długa jedynka, nienadająca się w teren bo praktycznie wyżej niż na 2 biegu nie dało się lecieć bo trzeba było trzymać 80kmph żeby engine nie męczył się. Teraz jest w sam raz i w teren i na czarne. Ale ja latam dość lajtowo w dziczy, w ciężkich przeprawach na pewno byłoby za długo nadal.

Re: Mała prędkość maksymalna

: 14 cze 2012, 16:37
autor: DaRo
Będę wymieniał cały napęd, łańcuch 108 ogniw bo ile zębów więcej tyle samo ogniw. Po wymianie dam znać jakie są efekty!

Re: Mała prędkość maksymalna

: 14 cze 2012, 17:57
autor: Gacek
DaRo pisze:Będę wymieniał cały napęd, łańcuch 108 ogniw bo ile zębów więcej tyle samo ogniw. Po wymianie dam znać jakie są efekty!
- czytałem kiedyś zdanie Trampka opisywał ze kiedyś się przejechał na takiej metodzie :roll: .
Zapytam skąd chcesz wyczarować taka zębatkę do xt ?

Re: Mała prędkość maksymalna

: 14 cze 2012, 19:36
autor: ArturS
Z zębatkami raczej problemów nie ma, zarówno przód jak i tył. Oczywiście na allegroszu z reguły tylko standardy, ale w hurtowniach rozpiętość ogromna.

Re: Mała prędkość maksymalna

: 18 cze 2012, 08:38
autor: 2RaZ
Seryjny wydech to śmietnik - polecam wymianę i gwarantuję że trochę się odetka a do tego będzie mniej paliła!!! Pozdrawiam! ;)

Re: Mała prędkość maksymalna

: 21 mar 2018, 19:59
autor: novvy
Ostatnio zastanawiałem się jak to jest z tą prędkością maksymalną w naszych XT... W moim modelu to jakieś 140 do max 145 km/h niezależnie czy na 4 czy 5 biegu, przełożenie 15/45. Widzę, że w większości modeli wygląda to podobnie jak u mnie. Ale wystarczy sprawdzić dane seryjne np. fiata seicento (albo się nim przejechać) który w wersji 0,9 też ma 39 KM, V-max też 140 przy masie z kierowcą min. 800 kg, o oporach powietrza nie wspomnę...

Re: Mała prędkość maksymalna

: 29 kwie 2018, 23:56
autor: hondzior
Ja na początku miałem zestaw 16/40, vmax 160km. Następnie poszła 14 na przód vmax 145km, teraz zjechałem tylnią, miałem oryginalną 39, i teraz jest the best, vmax podchodzi pod 140km. Ale bestia ciągnie przepięknie. Las i asfalt, wszystko pięknie się zgrywa. Model 2KF no i koło z tyłu 18.

Re: Mała prędkość maksymalna

: 01 maja 2018, 09:02
autor: mallory
hondzior pisze:Ja na początku miałem zestaw 16/40, vmax 160km. Następnie poszła 14 na przód vmax 145km, teraz zjechałem tylnią, miałem oryginalną 39, i teraz jest the best, vmax podchodzi pod 140km. Ale bestia ciągnie przepięknie. Las i asfalt, wszystko pięknie się zgrywa. Model 2KF no i koło z tyłu 18.
A wersja moto? silnika?