regulacja zaworow ttr600
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2499
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: regulacja zaworow ttr600
Różnica jest tylko w położeniu wałka rozrządu, bo obraca się on wolniej niż wał korbowy
- -gumis-
- Po kostki w błocie
- Posty: 136
- Rejestracja: 09 lis 2011, 16:21
- Motocykl: YZ 250 F 2006r Alurama
Re: regulacja zaworow ttr600
Nie chciałem o tym pisac ,żeby za bardzo nie namieszac, ale faktycznie jest tak jak Pawlo napisał tłok zawsze bedzie w GMP jednak co obrót to będzie inny suw pracy. No to namieszaliśmy
GAS GAS EC 300
- dzunger
- Lubiący błoto
- Posty: 75
- Rejestracja: 05 sty 2011, 12:03
Re: regulacja zaworow ttr600
czyli rozumujac...
po ustawieniu magneta w pozycji "t" za kazdym razem tłok bedzie w gmp.
i teraz 2 sprawa niezaleznie od tego na jaki suw pracy w gmp tłoka trafimy zawory zawsze beda zamkniete i w tym wlasnie połozeniu sprawdzamy luz.
po ustawieniu magneta w pozycji "t" za kazdym razem tłok bedzie w gmp.
i teraz 2 sprawa niezaleznie od tego na jaki suw pracy w gmp tłoka trafimy zawory zawsze beda zamkniete i w tym wlasnie połozeniu sprawdzamy luz.
- -gumis-
- Po kostki w błocie
- Posty: 136
- Rejestracja: 09 lis 2011, 16:21
- Motocykl: YZ 250 F 2006r Alurama
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: regulacja zaworow ttr600
gumis - tylko nie pisz ze sie przy ....am ale luzy to w dolnym [punkcie się ustawia-gumis- pisze:Panowie na kołach magnesowych nie ma znaku H to jest literka T w poziomie wraz z wskaznikiem/znakiem pionowym I ,co daje jakby wygląd litery H. Ustawiamy w pozycji T (lub H jak zwał ,tak zwał) czyli top deat center, czyli górny martwy punkt tłoka i jazda z zaworami. Pozostałe znaki I jest do kontroli zapłonu na wolnych obr ,a drugi I do kontroli punktu zapłonu przy określonych (np. 4000tyś obr/min) obrotach silnika. Tyle z tego rebusa, pozdrawiam
rozrzadu krzywki na dół bo w drugim położeniu bedzie klepać rozrzad robi jeden na dwa wału
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- -gumis-
- Po kostki w błocie
- Posty: 136
- Rejestracja: 09 lis 2011, 16:21
- Motocykl: YZ 250 F 2006r Alurama
Re: regulacja zaworow ttr600
Tym razem nie wytrzymam i mam nadzieję ,że dostanę bana i wypierdolą mnie z tego "forum"..
Co Ty kur*a za bzdury wypisujesz ,kur*a zastanów się! Na ch*j Ty masz znak na kole "T" ,co on oznacz według Ciebie, dolne położenie wału???????? Czy Ty ku*wa czytasz lub myslisz tak jak wszyscy ,czy jesteś inny????? Ku*wa co za bzdury, usuń tego posta żeby innych nie wprowadzac w błąd! Pawlo już wcześniej pisał jakie jest przełożenie wał-wałek rozrządu. Teraz pomyśl logicznie bo akurat Tobie nie mam zamiaru tego tłumaczyc.
Przytoczę Ci cytat który odnosi się akurat do Ciebie:
Nigdy nie próbuj dyskutowac z idiota... bo sprowadzi Cie do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem ...
Co Ty kur*a za bzdury wypisujesz ,kur*a zastanów się! Na ch*j Ty masz znak na kole "T" ,co on oznacz według Ciebie, dolne położenie wału???????? Czy Ty ku*wa czytasz lub myslisz tak jak wszyscy ,czy jesteś inny????? Ku*wa co za bzdury, usuń tego posta żeby innych nie wprowadzac w błąd! Pawlo już wcześniej pisał jakie jest przełożenie wał-wałek rozrządu. Teraz pomyśl logicznie bo akurat Tobie nie mam zamiaru tego tłumaczyc.
Przytoczę Ci cytat który odnosi się akurat do Ciebie:
Nigdy nie próbuj dyskutowac z idiota... bo sprowadzi Cie do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem ...
GAS GAS EC 300
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2499
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
- -gumis-
- Po kostki w błocie
- Posty: 136
- Rejestracja: 09 lis 2011, 16:21
- Motocykl: YZ 250 F 2006r Alurama
Re: regulacja zaworow ttr600
Oto prosta instrukcja dla każdego (nie dotyczy gacka-dla Ciebie nie znalazłem wersji ,abyś zrozumiał...):
Ustawienie wału korbowego i wałków rozrządu
Zacznijmy od najprostszego silnika jednocylindrowego. Zrozumienie podstawowych zasad pomoże w późniejszym okresie okiełznać wiele innych, już nie tak prostych konstrukcji. Luzy zaworowe ustawia się w momencie, w którym obie krzywki nie wywołują nacisku na zawory, czyli przy ustawieniu tłoka w GMP, pomiędzy suwem sprężania i pracy. Moment taki następuje co dwa obroty wału korbowego. W większości motocykli mamy do dyspozycji odpowiednie znaki na nadajniku impulsów zapłonu bądź na wirniku alternatora. Jest to znaczek T, który ma się pokrywać z odpowiednim nieruchomym punktem odniesienia. W przypadku silnika czterocylindrowego, rzędowego kolejne "etapy" regulacji będą przebiegały co 180 stopni. W razie wątpliwości zawsze można sobie wyobrazić, że nasz silnik jest złożony z kilku singli - pozwoli to okiełznać konstrukcje V2 i V4 czy twina z wykorbieniami przestawionymi o 180 stopni. Dla pewności ustawienie tłoka można zawsze sprawdzić przez otwór świecy zapłonowej. Nie jest nawet do tego potrzebny precyzyjny czujnik zegarowy. Wystarczy śrubokręt i trochę wyczucia, a już mamy ustalone GMP z dokładnością zupełnie wystarczającą do przeprowadzenia regulacji. Nie sposób jest tutaj opisać wszystkich rozwiązań. W razie wątpliwości pod ręką powinna znajdować się serwisówka do naszego motocykla, gdzie znajdziemy dokładny opis i kilka rysunków ukazujących całą sytuację w jasnym świetle.
Ustawienie wału korbowego i wałków rozrządu
Zacznijmy od najprostszego silnika jednocylindrowego. Zrozumienie podstawowych zasad pomoże w późniejszym okresie okiełznać wiele innych, już nie tak prostych konstrukcji. Luzy zaworowe ustawia się w momencie, w którym obie krzywki nie wywołują nacisku na zawory, czyli przy ustawieniu tłoka w GMP, pomiędzy suwem sprężania i pracy. Moment taki następuje co dwa obroty wału korbowego. W większości motocykli mamy do dyspozycji odpowiednie znaki na nadajniku impulsów zapłonu bądź na wirniku alternatora. Jest to znaczek T, który ma się pokrywać z odpowiednim nieruchomym punktem odniesienia. W przypadku silnika czterocylindrowego, rzędowego kolejne "etapy" regulacji będą przebiegały co 180 stopni. W razie wątpliwości zawsze można sobie wyobrazić, że nasz silnik jest złożony z kilku singli - pozwoli to okiełznać konstrukcje V2 i V4 czy twina z wykorbieniami przestawionymi o 180 stopni. Dla pewności ustawienie tłoka można zawsze sprawdzić przez otwór świecy zapłonowej. Nie jest nawet do tego potrzebny precyzyjny czujnik zegarowy. Wystarczy śrubokręt i trochę wyczucia, a już mamy ustalone GMP z dokładnością zupełnie wystarczającą do przeprowadzenia regulacji. Nie sposób jest tutaj opisać wszystkich rozwiązań. W razie wątpliwości pod ręką powinna znajdować się serwisówka do naszego motocykla, gdzie znajdziemy dokładny opis i kilka rysunków ukazujących całą sytuację w jasnym świetle.
GAS GAS EC 300
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: regulacja zaworow ttr600
tak napisał dzunger - co odpisałeś ?dzunger pisze:czyli rozumujac...
po ustawieniu magneta w pozycji "t" za kazdym razem tłok bedzie w gmp.
i teraz 2 sprawa niezaleznie od tego na jaki suw pracy w gmp tłoka trafimy zawory zawsze beda zamkniete i w tym wlasnie połozeniu sprawdzamy luz.
do ustawiania luzów jest tylko jedno położenie na wałku rozrządu .
Nie rozumiem skąd u ciebie takie ciśnienie ?
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2499
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: regulacja zaworow ttr600
Chodzi o to, że tylko co drugi gmp służy do ustawiania zaworów, bo inaczej krzywki już zaczynają wywierać lekki nacisk, tak?