Dzięki za schemat. Teraz już można konkretnie dyskutować i się rozumieć
Magic, ja szanuję każdy pomysł, nie odbieraj mojego pisania jako coś krytycznego,
po prostu chcę tylko aby przez moje sugestie, uwagi coś poprawić, ulepszyć tak by
projekt nie miał słabych punktów.
Po pierwsze - to że wyszły tak duże rozmiary modułu centralnego (że go tak nazwę) wynika w dużej
mierze z zastosowania czterech przekaźników. Raz, że to element po części mechaniczny więc
podatny na wstrząsy i wibracje czego w XT nie będzie brakować. Dwa - pobierają jednak stosunkowo
duży prąd, śmiało można założyć, że co najmniej 10 razy większy niż wszystkie pozostałe półprzewodniki
w projekcie. Po co takie straty energii? Przekaźnik w branży automotive to same problemy wg mnie.
Użyj do przełączania potencjometrów od stałej czasowej, dwukanałowego potrójnego analogowego przełącznika
elektronicznego CD4053.
Kolejna kwestia - zaoszczędzenie miejsca na panelu przez rezygnację z 3 przycisków zmiany czasu otwarcia,
a zastąpienie ich jednym - sekwencyjnym. Użyj licznika pierścieniowego.
Jeden przycisk to także mniej kłopotów z mechaniką, wodoszczelnością itp
A czy brałeś pod uwagę rezygnację z przekaźnika sterującego-wykonawczego?
Można by wstawić Darlingtona zamiast zwykłego tranzystora Q1i od razu z niego wysterować zawór czy pompę.
Co do sterowania logiką to nie doradzę bo nie rozszyfrowałem do końca połączeń i nie dostrzegam czy bramki
są proste czy też mają negację na wyjściu.
Lecz z tego co już widzę, to użyłeś tylko po jednej bramce logicznej z każdego z trzech 14-pinowych układów scalonych.
To wg mnie nieefektywne, ale skoro nie można było inaczej to OK.
Ostatecznie taką prostą logikę można by załatwić wydaje mi się na kilku tranzystorkach.
Tyle moich uwag, rozumiem że układ masz już prawie gotowy i na takie rewolucyjne zmiany jest za późno.
Ale to powyżej tak dla dyskusji napisałem jakby co
Magic pisze:...