Fotorelacja z remontu xt600 3tb z 92r
-
- Lubiący błoto
- Posty: 26
- Rejestracja: 26 wrz 2013, 19:19
- Motocykl: XT 600 3TB
Fotorelacja z remontu xt600 3tb z 92r
Witam
Jako ze kupiłem w końcówce sezonu iksteka i po 2 dniach czyli w 2 wypadzie tak padły pierścienie ze kolega jadący za mną dt 125 nic nie widział, zgasiłem motor a bagnet nawet nie sięgał oleju Nie było żadnej oznaki ze powoli zaczął kopcić czy brać olej tylko tak w jednym momencie.
No dobra myślę zmiennie tłok, pierścienie, szlif i uszczelniacze. Sezonu i tak końcówka zaraz śniegiem przywali.
To rozbieramy iksteka.
Silnik już leży obok. W tej wersji nie przewidzieli chyba remontu góry bez targania silnika z ramy. Po prostu nie wyjdzie głowica ani dekiel do góry ponieważ jest zbiornik oleju.
Pierwsze co rzuca się w oczy to mnóstwo silikonu az ciarki po plecach przechodzą na jego widok
Sorka za tą ostrość
Tłoki komar, mz 250 i xt
Pomiary tulei i tłoka wskazują iż jest to 11 szlif nominał 95 a ja mam 97 75mm. To dlatego tuleja mi sie wydawała za bardzo cienka na pierwszy rzut oka. Do tego dochodzi dość wyczuwalny luz na korbie. Nie tak to miało iść.
Parę dni co z tym zrobić i postanowiłem wysłać wał na przebicie korby i tulejowanie. Z internetów wyczytałem ze dobrą robotę robi motor tech Katowice.
Pierwsze co zamówiłem ściągacz do magneta. dobry patent kolo zeszło bardzo lekko, polecam tym którzy nie lubią walczyć z domowej roboty blachami i spawanymi nakrętkami.
To rozpoławiamy klocka.
Tryby skrzyni biegów w idealnym stanie łozyska tez dobre jednie wymienie na wale i wałku. Sprzęgło tez ok. Efekt końcowy rozbiórki 2 skrzynie aluminium żelaza i plastików
Paczka poszła, czekam na części.
W wolnej chwili gdy silnik stoi przejże zawieche. Zamienie opony na endurko i ogólnie takie tam.
Łożyska wahacza w dobrym stanie zero luzu, zero rowków. Sworznie tez w bez luzów. Wymyć i przesmarować wystarczy.
Ktoś nieudolnie chciał nasmarować łożyska koła. Zdjęta osłona uszkodzony uszczelniacz i wciśnięte smaru wraz z piachem i innym syfem. Zakup nowych to skoczenie do rolniczego, wszystko na miejscu, łożyska FAG zobaczymy jak sobie poradzą.
Szprychy tez już luźne, krzywe paru brakuje. Koło na widoku już bez opony pasuje na nowo zapleść.
Przód klocki ok, koło ok, jaki reszta wiec tylko oponka enduro
Szybka wyprawa do Częstochowy w do firmy Bartnik, kiedyś robili mi szprychy od DT i nie było różnicy miedzy robionymi a oryginałem tak ze tez polecam. Czas realizacji to 2 tyg. Cena koło 110 130zl i tak lepiej niż oryginał za 300.
No nareszcie przyszła paczka z Katowic.
Na wale nowe łożysko które wrzuciłem do paczki i korba prox
Cylinder i komplet tłoka. Tuleja w porównaniu do starej jest gruba i pewniejsza. Tamta to już był papier przy wymiarze 97 75mm
Jedynie co mi się nie podoba to lekko uszkodzony kanał olejowy. Przed składaniem muszę go lekko zjechać pilniczkiem żeby o ring się zmieścił. Nie wiem czemu tego nie zrobili w warsztacie. Jakoś przeboleje.
Często siedzę i przeglądam rynek części wtórnych do xt. Ktoś wystawił silnik na części a w nim sprzęgło jednokierunkowe. Taka okazja się nie zdarza często. Wcześniej próby zdobycie i dzwonienia po ludziach kończyły się na : już nie mam. Sprzedałem. Panie poszło po 5 minutach. Poszło zanim motor na sprzedaż wystawiłem.
Tak wiec okazja jest, dzwonie. Pan spoko mówi ze już kupe ludzi się o nie pytało wiec wał i kartery w auto i na 2 dzień jadę 120km obejrzeć. Watro mieć mieć rozruch wiec mi zależy.
Sprzęgło było jeszcze w silniku wiec mogłem sprawdzić czy wszystko ok. Szybki demontaż i przymiarka czy to jest to. Wiem ze wyszło parę typów do xt. OK gra i buczy ufffff. Do tego tryby pośrednie i rozrusznik.
To na razie tyle. W obecnej chwili reperuje fundusze i czekam na szprychy. Miał być mały remont a wymieniam prawie wszytko. XT okazał sie torche wyeksploatowany.
Dla tych co planują takie remonty napisze kosztorys tego co i ile kosztuje (rzeczy kupione do tej pory)
ściągacz magneto 90
łożyska i simeringi tylnie koło 32
przekładka opon 20
wysłanie paczki do Katowic 30
1 łożysko wału SKF 64
korbowód prox ,przebicie, przesyłka 680
opona enduro tył 130
sprzęgło jed. tryby, rozru. 350
tuleja tłok wossner 870
To co jeszcze planuje zakupić.
łańcuch rozrządu did
uszczelki athena
świeca irydowa
olej z 10 litrów
filtr oleju x2
filtr powietrza
spray łańcuch
akumulator pod rozrusznik `
dętka tył
łożyska wał i wałek wyw.
czekam na szprychy
elek. czujnik i zegar tem. oleju
woltomierz do kontroli ładowania
CDN
Jako ze kupiłem w końcówce sezonu iksteka i po 2 dniach czyli w 2 wypadzie tak padły pierścienie ze kolega jadący za mną dt 125 nic nie widział, zgasiłem motor a bagnet nawet nie sięgał oleju Nie było żadnej oznaki ze powoli zaczął kopcić czy brać olej tylko tak w jednym momencie.
No dobra myślę zmiennie tłok, pierścienie, szlif i uszczelniacze. Sezonu i tak końcówka zaraz śniegiem przywali.
To rozbieramy iksteka.
Silnik już leży obok. W tej wersji nie przewidzieli chyba remontu góry bez targania silnika z ramy. Po prostu nie wyjdzie głowica ani dekiel do góry ponieważ jest zbiornik oleju.
Pierwsze co rzuca się w oczy to mnóstwo silikonu az ciarki po plecach przechodzą na jego widok
Sorka za tą ostrość
Tłoki komar, mz 250 i xt
Pomiary tulei i tłoka wskazują iż jest to 11 szlif nominał 95 a ja mam 97 75mm. To dlatego tuleja mi sie wydawała za bardzo cienka na pierwszy rzut oka. Do tego dochodzi dość wyczuwalny luz na korbie. Nie tak to miało iść.
Parę dni co z tym zrobić i postanowiłem wysłać wał na przebicie korby i tulejowanie. Z internetów wyczytałem ze dobrą robotę robi motor tech Katowice.
Pierwsze co zamówiłem ściągacz do magneta. dobry patent kolo zeszło bardzo lekko, polecam tym którzy nie lubią walczyć z domowej roboty blachami i spawanymi nakrętkami.
To rozpoławiamy klocka.
Tryby skrzyni biegów w idealnym stanie łozyska tez dobre jednie wymienie na wale i wałku. Sprzęgło tez ok. Efekt końcowy rozbiórki 2 skrzynie aluminium żelaza i plastików
Paczka poszła, czekam na części.
W wolnej chwili gdy silnik stoi przejże zawieche. Zamienie opony na endurko i ogólnie takie tam.
Łożyska wahacza w dobrym stanie zero luzu, zero rowków. Sworznie tez w bez luzów. Wymyć i przesmarować wystarczy.
Ktoś nieudolnie chciał nasmarować łożyska koła. Zdjęta osłona uszkodzony uszczelniacz i wciśnięte smaru wraz z piachem i innym syfem. Zakup nowych to skoczenie do rolniczego, wszystko na miejscu, łożyska FAG zobaczymy jak sobie poradzą.
Szprychy tez już luźne, krzywe paru brakuje. Koło na widoku już bez opony pasuje na nowo zapleść.
Przód klocki ok, koło ok, jaki reszta wiec tylko oponka enduro
Szybka wyprawa do Częstochowy w do firmy Bartnik, kiedyś robili mi szprychy od DT i nie było różnicy miedzy robionymi a oryginałem tak ze tez polecam. Czas realizacji to 2 tyg. Cena koło 110 130zl i tak lepiej niż oryginał za 300.
No nareszcie przyszła paczka z Katowic.
Na wale nowe łożysko które wrzuciłem do paczki i korba prox
Cylinder i komplet tłoka. Tuleja w porównaniu do starej jest gruba i pewniejsza. Tamta to już był papier przy wymiarze 97 75mm
Jedynie co mi się nie podoba to lekko uszkodzony kanał olejowy. Przed składaniem muszę go lekko zjechać pilniczkiem żeby o ring się zmieścił. Nie wiem czemu tego nie zrobili w warsztacie. Jakoś przeboleje.
Często siedzę i przeglądam rynek części wtórnych do xt. Ktoś wystawił silnik na części a w nim sprzęgło jednokierunkowe. Taka okazja się nie zdarza często. Wcześniej próby zdobycie i dzwonienia po ludziach kończyły się na : już nie mam. Sprzedałem. Panie poszło po 5 minutach. Poszło zanim motor na sprzedaż wystawiłem.
Tak wiec okazja jest, dzwonie. Pan spoko mówi ze już kupe ludzi się o nie pytało wiec wał i kartery w auto i na 2 dzień jadę 120km obejrzeć. Watro mieć mieć rozruch wiec mi zależy.
Sprzęgło było jeszcze w silniku wiec mogłem sprawdzić czy wszystko ok. Szybki demontaż i przymiarka czy to jest to. Wiem ze wyszło parę typów do xt. OK gra i buczy ufffff. Do tego tryby pośrednie i rozrusznik.
To na razie tyle. W obecnej chwili reperuje fundusze i czekam na szprychy. Miał być mały remont a wymieniam prawie wszytko. XT okazał sie torche wyeksploatowany.
Dla tych co planują takie remonty napisze kosztorys tego co i ile kosztuje (rzeczy kupione do tej pory)
ściągacz magneto 90
łożyska i simeringi tylnie koło 32
przekładka opon 20
wysłanie paczki do Katowic 30
1 łożysko wału SKF 64
korbowód prox ,przebicie, przesyłka 680
opona enduro tył 130
sprzęgło jed. tryby, rozru. 350
tuleja tłok wossner 870
To co jeszcze planuje zakupić.
łańcuch rozrządu did
uszczelki athena
świeca irydowa
olej z 10 litrów
filtr oleju x2
filtr powietrza
spray łańcuch
akumulator pod rozrusznik `
dętka tył
łożyska wał i wałek wyw.
czekam na szprychy
elek. czujnik i zegar tem. oleju
woltomierz do kontroli ładowania
CDN
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2499
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
-
- Lubiący błoto
- Posty: 26
- Rejestracja: 26 wrz 2013, 19:19
- Motocykl: XT 600 3TB
Re: Fotorelacja z remontu xt600 3tb z 92r
Dzieki
Z tego co sie dowiedziałem to xt 600 ma szlify od 95mm do 97mm. Wpisując symbol na denku tłoka to wyskakuje wosner od raptora/gryzzli 660. Wykończenie i porównanie z nowym wosnerem tez na to wskazuje. Porostu tuleja dawno się skończyła i ktoś wstawił tłok od 660 tak sądzę najwyżej mnie poprawcie.
Z tego co sie dowiedziałem to xt 600 ma szlify od 95mm do 97mm. Wpisując symbol na denku tłoka to wyskakuje wosner od raptora/gryzzli 660. Wykończenie i porównanie z nowym wosnerem tez na to wskazuje. Porostu tuleja dawno się skończyła i ktoś wstawił tłok od 660 tak sądzę najwyżej mnie poprawcie.
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Fotorelacja z remontu xt600 3tb z 92r
Wg katalogu wossnera wszystko wskazuje ze masz 8 szlif , na ile przerobiłem xt zweryfikuj poprawność montażu sprężyn zaworowych głowicy np .info z manuala .Kanał olejowy w cylindrze musisz zdobyć nową tulejkę i uszczelnienie .Moim zdaniem poprzedni właściciel urządził niezłe oszczędności osadził stare uszczelki na silikonie tak nie powinno być moim zdaniem. Fajnie ze podałeś akt ceny dzięki za relację .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 26
- Rejestracja: 26 wrz 2013, 19:19
- Motocykl: XT 600 3TB
Re: Fotorelacja z remontu xt600 3tb z 92r
Tulejkę bd musiał nowa wstawić. Głowice tez rozmontuje na części pierwsze, ale jak już kupie uszczelki ateny wraz z uszczelniaczami w komplecie, a jak i będzie potrzeba to i zawory i sprężyny. Nie będe robił lipy z oszczędzaniem na pierdołach i ładował silikon gdzie popadnie.
No poprzedni właściciel chyba źle złożył górę ze tak szybko poleciała bo dość świeże wszystko jest chyba ze robione na sztukę na sprzedaż. Chociaż był wsadzony wosner i łańcuch dida, sam nie wiem. Co do cen to nie jest liczony czas spędzony przy telefonie, paliwo i km zrobione w aucie a to po kolo, a to za łożyskiem, po sprzęgło itd. Myślę ze w "trójce" się zmieszcze najdroższe przede mną to jeszcze~~~~ uszczelki 300, rozrząd did 270, akmet 150 i oleje 300
Teraz pytanie ile na takim xt przejadę km bez dotykania palcem w silnik jeśli wszystko będzie na tip top.
No poprzedni właściciel chyba źle złożył górę ze tak szybko poleciała bo dość świeże wszystko jest chyba ze robione na sztukę na sprzedaż. Chociaż był wsadzony wosner i łańcuch dida, sam nie wiem. Co do cen to nie jest liczony czas spędzony przy telefonie, paliwo i km zrobione w aucie a to po kolo, a to za łożyskiem, po sprzęgło itd. Myślę ze w "trójce" się zmieszcze najdroższe przede mną to jeszcze~~~~ uszczelki 300, rozrząd did 270, akmet 150 i oleje 300
Teraz pytanie ile na takim xt przejadę km bez dotykania palcem w silnik jeśli wszystko będzie na tip top.
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 888
- Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31
Re: Fotorelacja z remontu xt600 3tb z 92r
góra wytrzyma 50- 70 kkm
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Fotorelacja z remontu xt600 3tb z 92r
Moim zdaniem - Wymień drugie łożysko na wale pod zębatką rozrządu bez sensu przy takim ogromie roboty kosztów zostawiać starego syfa .Szkoda ze zmieniając korbę nie zleciłeś tego
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 888
- Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31
Re: Fotorelacja z remontu xt600 3tb z 92r
No własnie jest nowe, wrzucił do paczki jak szło do przekucia korby.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 26
- Rejestracja: 26 wrz 2013, 19:19
- Motocykl: XT 600 3TB
Re: Fotorelacja z remontu xt600 3tb z 92r
wszystkie łożyska SKF wzmacniane, na wale już tkwi nowe. W autach chodzą to i w ixsteku będą się kręcić
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Fotorelacja z remontu xt600 3tb z 92r
sorry wizualnie błędne wyciagnołem wnioski
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.