TTR600 - wady, zalety

Wszystko o tym motocyklu.
mazi
Administrator
Posty: 1006
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

TTR600 - wady, zalety

Post autor: mazi »

No właśnie - może ktoś przesiadł się z XT na TTR i mógłby pokrótce opisać wady i zalety tego motocykla po takiej przesiadce.
Do tego jakie faktycznie wady ma TTR w porónaniu do XT (jakieś typowe bolączki? coś chopy modzą z zapłonem, czy w TTR to jakaś przypadłość)?

Sam to widzę tak po kilku krótszych chwilach obcowania z TTR600:

WADY:
- przesiadka z XT to pod względem doznań raczej krok w tył, a na pewno stanie w miejscu
- słabe chromy przedniego zawieszenia
- gorsza dostępność części typowych dla TTR (np. ślimak)
- waga nie taka znowu niska w porównaniu z 43F
- wg katalogu 43KM, z czego to wynika? Zapłon? Gaźniki takie same jak w 3TB/3AJ (duży prawy).
- spotykam raz na jakiś czas ludzi szukających skrzyń biegów, to jakaś typowa przypadłość czy raczej efekt katowania?

PLUSY:
- nowszy rocznik,
- dobre felgi, nie jak w 3TB i nowszych
- jednak lepsze zawieszenie
- idiotoodporność silnika, w dodatku znam jego budowę i mam do niego sporo gratów


Hmmm....
---
Pozdrawiam
mazi
Krzsiek
Po ośki w błocie
Posty: 527
Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
Motocykl: TT600R 5CH
Lokalizacja: Warszawa

Re: TTR600 - wady, zalety

Post autor: Krzsiek »

Zalezy co masz na mysli w kwesti doznan, bo to temat mocno subiekywny i wiele znaczen skrywa.
Minusem jak dla mnie moze byc deskowatosc podrozy, w przeciwienstwie do kanapowej i bujajcej sie na wszystkie strony XT.
Ale ta twardosc i sztywnosc kanapy jest w pelni rekompensowana przez zawieszenie, wiec jest to przesiadka z czegos co nie jedzie w terenie na cos co radzi sobie z wybojami o wiele wiele lepiej.
Do komfortu kanapy mozna sie przyzwyczaic i nie przeszkadza.

Z tego wszystkiego jedynie co mi brakuje i co moglbym uznac za minus w kwestii ergonomii to brak guzika rozrusznika. Reszta w ogolnym rozrachunku wychodzi lepiej od XT, mimo ze to wloska robota, wykonanie juz z czasow ciec i oszczednosci w porównaniu z japonczykiem.

Przesiadaka bezposrednio z czegos do czego sie przyzwyczailes na cos nowego moze sprawiac wrazenie, ze czegos tu brakuje, cos bylo lepsze i potrzeba chwili zeby sie przyzwyczaic i docenic inna strone tej zabawy.
mazi
Administrator
Posty: 1006
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

Re: TTR600 - wady, zalety

Post autor: mazi »

Krzsiek pisze:Zalezy co masz na mysli w kwesti doznan, bo to temat mocno subiekywny i wiele znaczen skrywa.
Minusem jak dla mnie moze byc deskowatosc podrozy, w przeciwienstwie do kanapowej i bujajcej sie na wszystkie strony XT.
Ale ta twardosc i sztywnosc kanapy jest w pelni rekompensowana przez zawieszenie, wiec jest to przesiadka z czegos co nie jedzie w terenie na cos co radzi sobie z wybojami o wiele wiele lepiej.
Do komfortu kanapy mozna sie przyzwyczaic i nie przeszkadza.

Z tego wszystkiego jedynie co mi brakuje i co moglbym uznac za minus w kwestii ergonomii to brak guzika rozrusznika. Reszta w ogolnym rozrachunku wychodzi lepiej od XT, mimo ze to wloska robota, wykonanie juz z czasow ciec i oszczednosci w porównaniu z japonczykiem.

Przesiadaka bezposrednio z czegos do czego sie przyzwyczailes na cos nowego moze sprawiac wrazenie, ze czegos tu brakuje, cos bylo lepsze i potrzeba chwili zeby sie przyzwyczaic i docenic inna strone tej zabawy.
Doznań... zapewne TTR będzie jechał tak jak XT, więc tutaj największy minus. Człowiek chciałby czegoś nowego, mocnego, agresywnego.
Z drugiej strony nie mam ani ochoty ani czasu na doktoryzowanie się z LC4, a jeżeli Kolega nie zdecyduje się to jest możliwość stosunkowo niedużym kosztem przesiadki z 43F na TTR.
Mi wygoda kanapy nie jest do niczego potrzebna, w trasę mam Transa.
Potrzebuje stosunkowo lekkiego enduro, najlepiej ze starej szkoły.
Myślałem o nowym, ale to chyba za kilka lat. Wtedy coś wściekłego kupi się.

Guzik? W 43F mam słabe aku i go nie zmieniam, bo całkowicie nie jest mi ten guzik potrzebny. Czasami jak gdzieś w terenie zaduszę go to fakt, gdyby działał to wcisnąłbym go i po problemie. Jednak jeżeli TTR będzie tak łatwo odpalało jak moje XT to chyba nie ma sensu skupiać się nad tym.
---
Pozdrawiam
mazi
Awatar użytkownika
Kula
Po ośki w błocie
Posty: 623
Rejestracja: 25 sty 2010, 19:11
Motocykl: XR 400R
Lokalizacja: Sadłuki

Re: TTR600 - wady, zalety

Post autor: Kula »

Mazi A XR 600? Widziałem ostatnio na OLX 2 przyzwoite sztuki.
Ja TTR bym sobie chyba głowy nie zawracał, ale z drugiej strony jeżeli w małych pieniądzach masz możliwość zamiany XT na TTR to może warto, ale tylko może.
Motorynka -> Simson S51 -> Suzuki Dr 125 SE -> Honda Varadero 125 -> Pełnoletnia Yamaha XT 600 -> XR 400R
mazi
Administrator
Posty: 1006
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

Re: TTR600 - wady, zalety

Post autor: mazi »

Kula pisze:Mazi A XR 600? Widziałem ostatnio na OLX 2 przyzwoite sztuki.
Ja TTR bym sobie chyba głowy nie zawracał, ale z drugiej strony jeżeli w małych pieniądzach masz możliwość zamiany XT na TTR to może warto, ale tylko może.

XR600R w PL (a i w EU trudno) nie idzie kupić w sensownym stanie. Jedna była co typ ogłaszał za 11500, no ale bez przesady.

Pierwotnie nastowiony byłem na XR600R, ale widzę że to już chyba nierealne do kupienia w stanie nadającym się do czegokolwiek, a jak coś się pojawi to bez kwitów (co całkowicie dyskwalifikuje taki egzemplarz).
---
Pozdrawiam
mazi
Krzsiek
Po ośki w błocie
Posty: 527
Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
Motocykl: TT600R 5CH
Lokalizacja: Warszawa

Re: TTR600 - wady, zalety

Post autor: Krzsiek »

A może xr400r? Na afryce jest po remontach http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=24790
mazi
Administrator
Posty: 1006
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

Re: TTR600 - wady, zalety

Post autor: mazi »

Krzsiek pisze:A może xr400r? Na afryce jest po remontach http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=24790

Widziałem ją. Jak XR to tylko 600R lub 650R.
---
Pozdrawiam
mazi
Awatar użytkownika
Peck
Lubiący błoto
Posty: 77
Rejestracja: 12 paź 2010, 16:06
Motocykl: Yamaha TT600R
Yamaha TDM 850
Lokalizacja: Gdańsk

Re: TTR600 - wady, zalety

Post autor: Peck »

Cześć,
Za TTR przemawia na pewno zawieszenie i masa.
W porównaniu do TTR to XT nie ma zawieszenia nadającego się w teren.
W TTR zawieszenie nawet na hopach daje radę.
Jak kiedyś lecieliśmy TTR-kami po muldach, to koledze w XT na drugiej z rzędy zawieszenie się skończyło.
W TTR nie ma z tym problemu.

Masa niższa niż w XT czy innych podobnych sprzętach. Co prawda figury supermodelki nie ma, ale czuć wyraźną różnicę w porównaniu do XT.

No i 18 z tyłu, więcej opon terenowych do wyboru.

Wady, to magiczny guzik by się przydał. Czasami jak zdusisz w ternie i nie masz komfortowej pozycji do kopnięcia, to trzeba powalczyć. Lub ja zaliczysz glebę, to trochę trzeba przewietrzyć ją aby odpaliła, bo się zalewa.

Zapłon, nietypowy więc drogi. Ale często sami użytkownicy go psują. Np. kopiąc bez podłączonej świecy.

Moc szału nie robi, ale jak założysz krótkie przełożenie, to jest w miarę ok.

Ja użytkuję TTR od 5 sezonów i jest ok. Dwa razy przejechałem ja Ukraińskie połoniny i spisała się na medal. No może jak ostatniego dnia musiałem przejechać 400 km po tym ich asfalto-szutrze, to miałem mieszane uczucia co do siodełka. A i tak połowa drogi była na stojąco.

Pozdrawiam
mazi
Administrator
Posty: 1006
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

Re: TTR600 - wady, zalety

Post autor: mazi »

Czyli w sumie szału nie ma... a i testdrive tez to pokazuje. W stosunku do 43F to jedynie zawieszenie lepsze i rocznik młodszy.
---
Pozdrawiam
mazi
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: TTR600 - wady, zalety

Post autor: Gacek »

Peck pisze:Cześć,
Za TTR przemawia na pewno zawieszenie i masa.

Pozdrawiam
odnośnie masy ? masz jakiś punkt realny odniesienia ? ważyłeś to kiedyś sprzeta ? czy twoja wypowiedz to schemat ? ile realnie wazy TTR ?
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
ODPOWIEDZ