TTR600 - wady, zalety

Wszystko o tym motocyklu.
mazi
Administrator
Posty: 1006
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

Re: TTR600 - wady, zalety

Post autor: mazi »

Gacek pisze:
Peck pisze:Cześć,
Za TTR przemawia na pewno zawieszenie i masa.

Pozdrawiam
odnośnie masy ? masz jakiś punkt realny odniesienia ? ważyłeś to kiedyś sprzeta ? czy twoja wypowiedz to schemat ? ile realnie wazy TTR ?
Dobre pytanie. Sam nie znam odpowiedzi, ale porównując wizualnie TTR wydaje się lżejsze od 43F, za to w praktyce to ja tam wielkiej różnicy wagowej nie widzę. W dodatku siedzenie wyżej i w krzakach trudniej tym się operuje.
---
Pozdrawiam
mazi
Awatar użytkownika
Peck
Lubiący błoto
Posty: 77
Rejestracja: 12 paź 2010, 16:06
Motocykl: Yamaha TT600R
Yamaha TDM 850
Lokalizacja: Gdańsk

Re: TTR600 - wady, zalety

Post autor: Peck »

W papierach ma jakieś 130 kg. A jak wiadomo enduro im starsze tym lżejsze :gleba:
Jest wyraźnie lżejsza od Dominatora, którym jeździłem poprzednio. A on w papierach miał jakieś 150 kg
Te 20 kg było wyraźnie czuć, oczywiście na korzyść TTR.
Ale jak pojeździłem KTM MXC525, który ma w papierach 116 kg, to też jest wyraźna różnica między pomarańczą a TTR.
525 to już prawie jak rower z przerażającym silnikiem. Tu to moc jest zawsze i wszędzie, oraz nigdy jej nie brakuje.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: TTR600 - wady, zalety

Post autor: Gacek »

Wielokrotnie zeskakując z xt na wyczyna zawsze łapałem rybkę :? masa to jakby oczywista sprawa jedną łapką nadrzucam sobie tylne koło raczej bez pomocy kolana w xt z kolanem zaciskam zęby aby narzucić dupsko . Wyczynówke aby poczuć niestety trzeba pokręcić po obrotach wiec pierwsze wrażenia mam takie a nie inne :lol: .
Waga ttr 130 KG to brzmi dla mnie mało realistycznie :roll: .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Peck
Lubiący błoto
Posty: 77
Rejestracja: 12 paź 2010, 16:06
Motocykl: Yamaha TT600R
Yamaha TDM 850
Lokalizacja: Gdańsk

Re: TTR600 - wady, zalety

Post autor: Peck »

W niemieckim manualu piszą że gotowa do drogi waży 150 kg
na bikez.com piszą że such waży 132 kg.
Więc kręcimy się około tych 130 kg na sucho.
Zwłaszcza jak kilka elementów odpadnie po latach eksploatacji :D
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: TTR600 - wady, zalety

Post autor: Gacek »

Peck pisze:W niemieckim manualu piszą że gotowa do drogi waży 150 kg
na bikez.com piszą że such waży 132 kg.
A na polskim składzie złomu uzyskamy realny wynik 8-) - pod warunkiem ze właściciel nie kanci klientów :) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
mazi
Administrator
Posty: 1006
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

Re: TTR600 - wady, zalety

Post autor: mazi »

Peck pisze:W niemieckim manualu piszą że gotowa do drogi waży 150 kg
na bikez.com piszą że such waży 132 kg.
Więc kręcimy się około tych 130 kg na sucho.
Zwłaszcza jak kilka elementów odpadnie po latach eksploatacji :D
Pozdrawiam
Czyli wagowo tyle co 43F... choć wizualnie wygląda na lżejszy.
---
Pozdrawiam
mazi
Awatar użytkownika
Peck
Lubiący błoto
Posty: 77
Rejestracja: 12 paź 2010, 16:06
Motocykl: Yamaha TT600R
Yamaha TDM 850
Lokalizacja: Gdańsk

Re: TTR600 - wady, zalety

Post autor: Peck »

Wagowo wygląda jak 43F.
Ale zawieszenie w 43F nie wygląda na takie, które może wytrzymać wielokrotne lądowania po hopach.
W TTR przód i tył mają po 280mm skoku.
Z przodu mamy zawieszenie PAIOLI na rurach 46mm, zaś z tyłu OHLINS z możliwością regulacji.
Z moich doświadczeń mogę powiedzieć, że zawieszenie jest najmocniejszym punktem TTR.
Przynajmniej jeżeli chodzi o jazdę w terenie.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
fakir
Po kostki w błocie
Posty: 314
Rejestracja: 03 wrz 2014, 10:15
Motocykl: VFR750 & XT600 1VJ
Lokalizacja: Poznań

Re: TTR600 - wady, zalety

Post autor: fakir »

Gacek pisze:Wielokrotnie zeskakując z xt na wyczyna zawsze łapałem rybkę :? masa to jakby oczywista sprawa jedną łapką nadrzucam sobie tylne koło raczej bez pomocy kolana w xt z kolanem zaciskam zęby aby narzucić dupsko . Wyczynówke aby poczuć niestety trzeba pokręcić po obrotach wiec pierwsze wrażenia mam takie a nie inne :lol: .
Waga ttr 130 KG to brzmi dla mnie mało realistycznie :roll: .

Czyli zamiast przesiadać się z xt600 na tt600, lepiej od razu zrobić większy krok i nabyć jakąś wyczynówkę.
Bo z w.w opinii, wychodzi na to, że tetetka to taki mniejszy kloc w teren od xteka :P
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Vidon
Czyścioch
Posty: 12
Rejestracja: 30 maja 2014, 17:05
Motocykl: Suzuki Bandit 600S
Lokalizacja: Wolbrom

Re: TTR600 - wady, zalety

Post autor: Vidon »

TT nie jest mniejsza lecz lżejsza

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka
mazi
Administrator
Posty: 1006
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

Re: TTR600 - wady, zalety

Post autor: mazi »

fakir pisze:
Gacek pisze:Wielokrotnie zeskakując z xt na wyczyna zawsze łapałem rybkę :? masa to jakby oczywista sprawa jedną łapką nadrzucam sobie tylne koło raczej bez pomocy kolana w xt z kolanem zaciskam zęby aby narzucić dupsko . Wyczynówke aby poczuć niestety trzeba pokręcić po obrotach wiec pierwsze wrażenia mam takie a nie inne :lol: .
Waga ttr 130 KG to brzmi dla mnie mało realistycznie :roll: .

Czyli zamiast przesiadać się z xt600 na tt600, lepiej od razu zrobić większy krok i nabyć jakąś wyczynówkę.
Bo z w.w opinii, wychodzi na to, że tetetka to taki mniejszy kloc w teren od xteka :P

Tak, do takich wniosków doszedłem. Zmiana 43F na TTR mija się trochę z celem.
---
Pozdrawiam
mazi
ODPOWIEDZ